בר שפותדלג על בר שפות
בר עליוןדלג על בר עליון
0 מחקרים באתר
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

מדענים הצליחו לייצר תאי מערכת חיסונית ללא הקולטן CCR5 שדרכו נגיף האיידס חודר

מופיע גם בקטגוריות: 
4/03/2011
1887

קבוצת מדענים מ- California-based biotech company Sangamo BioSciences , ערכה ניסוי ב- 6 חולים והצליחה באמצעות טיפול גנטי לייצר תאי מערכת חיסונית שחסר בהם הקולטן CCR5 שדרכו נגיף האיידס חודר אליהם.

 

לאחר 3 חודשים, תאי המערכת החיסונית החדשים שאינם נושאים את הקולטן הנ"ל שיגשגו והתרבו בגוף. כשהמשמעות היא שגופם התחיל לייצר תאי מערכת חיסונית שחסינים בפני נגיף האיידס.

החוקר המוביל של המחקר הנ"ל ד"ר Carl June , המנהל של: translational research at the Abramson Family Cancer Research Institute at the University of Pennsylvania School of Medicine.

אמר, שהטיפול בטוח לשימוש כפי שנצפה בקרב 6 המטופלים ולכן ניתן לומר ששלב 1 של הניסוי הקליני שהינו שלב הבטיחות עבר בהצלחה.

המדענים חשבו על הגישה הטיפולית הנ"ל , לאחר המקרה המפורסם של "החולה מברלין" מר Timothy Ray Brown שנרפא מאיידס ומלוקמיה לאחר שכל המערכת החיסונית בגופו הושמדה באמצעות כימותרפיה והוחלפה במערכת חיסונית של תורם שהכילה מוטציה המכונה דלתה 32 שבה תאי המערכת החיסונית נטולים הקולטן CCR5 שדרכו יכול הגוף להיכנס. כך החולה נרפא גם מסרטן וגם מאיידס לאחר השתלת מח העצם בגופו.

 

scientific american

business week

philly

smh

 

 

 

 

מקורות
רשתות חברתיותדלג על רשתות חברתיות
עבור לתוכן העמוד